12.5.2013

Laihdutusblogi(ko)?

Motivaatio on edelleen kadoksissa, mikä näkyy kyllä tuloksissa tai oikeastaan niiden puutteessa. Pitkä sairastelukierre hävitti motivaation, eikä sitä ole sen jälkeen näkynyt. Jos siis huomaatte eksyneeltä näyttävän motivaation juoksemassa kuin päätön kana, niin sen voisi ohjata takaisin tänne.

Voiko tätä siis enää edes kutsua laihdutusblogiksi, kun oikeastaan mitään tuloksia ei ole tullut pitkään aikaan? Koko projektin aikana on toki se kymmenen kiloa tippunut mutta paljon enemmänkin olisi voinut lähteä.

Puutarhatöitä sentään on tullut tehtyä. Tänään mylläsimme kasvimaan ja herneitä sekä minttua laitoin jo toiveikkaasti maahan. Toivottavasti itävät eikä tulisi enää hallaa.

Tänään syömisetkin ovat pysyneet hyvällä mallilla, sillä lähes koko päivä kului puutarhapuuhissa ja lasten hoitamisessa.

Tällaista on tullut syötyä:
- paljon keitettyjä vihanneksia (kaksi syvää lautasellista lähes täynnä)
- paistettua jauhelihaa vihannesten lisänä
- 4 palaa ruisleipää (sitä oli helppo napata ulos) + margariinia
- makaronilaatikkoa + ketsuppia
- jugurttia ja muromysliä

11 kommenttia:

  1. Ei minullakaan ole paino tippunut, mutta muutoksia on tapahtunut silti. Elämässä tulee suvantovaiheita, sitten voi jatkaa eteenpäin taas matkaa kilojen pudotuksessa.

    VastaaPoista
  2. Eipä ole täälläkään paino tippunut vaikka olen tehnyt töitä ihan pirusti sen eteen. hyvältähän tuo sun ruokavaliosi näyttää:)

    VastaaPoista
  3. Minä bloggasin sellaiset kaksi vuotta laihtumatta yhtään ja sitkeästi kutsuin blogiani laihdutusblogiksi! :D Onhan se silti laihdutusta, että yrittää, vaikka tulokset ei aina niin täydellisiä olisikaan... :)

    VastaaPoista
  4. Kiitos kannustavista kommenteista. :)

    Kutsutaan siis edelleen laihdutusblogiksi tuli tuloksia tai ei. :D

    VastaaPoista
  5. Minusta ruokavaliosi mättää aika pahasti. Kun et kuitenkaan liiku ihan kauheasti,tai siis tuolla liikunnallasi et kauheasti kaloreita kuluta, niin laihtumisen tulisi tapahtua ruokavalion avulla. Muutenkin laihduttamisessa taitaa nämä vaikutussuhteet olla ruoka 80% ja liikunta sen 20% joten syömiset vaikuttaa tosi paljon.
    Jos olet syönyt yhden päivän aikana makaroonilaatikkoa ketsupilla ja 4 leipää niin siinä on jo aikamoinen määrä hiilareita. Jos jugurttisi on sokeroitua niin vaihda se maustamattomaan tai esim. rahkaan jossa on paljon proteiinia. Muromyslissä on järetön määrä sokeria!! Laita jugurtin/rahkan sekaan mielummin vaikka kauraleseitä tai ihan vain pelkkiä marjoja. Et ole maininnut juomisiasi lainkaan,juo vettä noin 3 litraa päivässä,älä juo kauheasti maitoa, mutta jos juot niin toki rasvatonta. Älä juo lainkaan sokeroituja juomia, mutta älä myöskään esim. light-limsaa koska se saa sinut vain haluamaan lisää makeaa. Suosi ruokavaliossasi vaaleaa lihaa, kalaa, kasviksia (hedelmiä vähemmän),marjoja, raejuustoa, rahkaa ja hiilareita kohtuudella. Aamuisin voit syödä hiilareita (esim kaurapuuro on tosi hyvä,sekaan marjoja tai vähäkalorista mehukeittoa), mutta vähennä niiden määrää iltaa kohden. Illalla syö mielummin jotain proteiinipitoista. ÄLÄ OSTA KOTIIN MITÄÄN HERKKUJA! silloin kun niitä ei ole niin niitä ei tule myöskään syötyä.

    Syö vähemmän mitä kulutat, niin yksinkertaista se on. Siinä ihminen laihtuu ihan tahtomattaankin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Normaalisti syön aika vähän leipää (en edes päivittäin), maustamattomia jugurtteja, rahkoja yms, juon lähinnä vettä (joskus light limsaa). Niin ja teetä.

      Tekstissäsi ei tullut mulle mitään uutta tietoa. Ongelma ei ole se, ettenkö tietäisi miten pitäisi syödä, vaan se, että en jaksa/ehdi/viitsi noudattaa oikeanlaista ruokavaliota. Silloin, kun motivaatiota oli, kirjoitin pari viikkoa ruokapäiväkirjaa ja kävin ravitsemusterapeutilla (osa tutkimusta, johon osallistuin). Ainoat kommentit asiantuntijalta oli, että syön todella vähän leipää ja rasvoja tulisi lisätä. Tietenkin hyviä rasvoja eli öljyä, margariinia, pähkinöitä yms.

      Jos kotona ei ole herkkuja, niin leivon niitä, jos oikein tekee mieli. Pitäisikö siis jauhot, margariini, kananmunat jne myös jättää ostamatta? ;)

      Poista
  6. No jos motivaatiota on todellakin tuo, niin ehkä ei sitten myöskään kannata haaveilla kauheasti laihtumisesta. Tai ainahan haaveilla saa, mutta et kyllä tuolla tavalla saa mitään tulosta. Mutta päätös on sinun, vain sinä voit itseltäsi kiloja pudottaa. Onnea koitokseen.

    VastaaPoista
  7. Mä luulen, että toi on aika yleinen ongelma. Mulla ainakin ;) Kyllä ihan jokaisella varmaan on se teoria tiedossa, mut käytäntö tökkii ;) Siks mä itte laitoinkin omaan blogiini aika rajut keinot. Joissa Keiju onkin auttanut mua tosi paljon ;) Nyt on alkaut lipsumaan, täytyy kohta varmaan taas tiukentaa sääntöjä.Painonpudotuksessa auttaa lähinnä jääräpäisyys *kyllä mä pystyn olemaan syömättä liikaa, vaikka hampaat irvessä* ja näyttämisenhalu *näytän kaikille, että pystyn*.
    Mutta jos tökkii, kannattaa pitää pieni paussi ja kerätä motivaatiota. Mäkin yritän sitä tehdä. Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä ja samaa sullekin. :D

      Poista
  8. No hei älä jätä hommaa kesken vaan otat sen motivaation kiinni juoksentelemasta!

    Minä olen pitänyt reilun pari vuotta ruokavalioaiheista blogia, jossa on vinkkejä niin laihdutukseen kuin lihasten kasvatukseenkin ja vähän myös motivaatiosta ja henkisestä puolesta. Kiinnostuneet voivat käydä tsekkaamassa sitä täältä: reinonravinto-oppi.blogspot.fi

    Tsemppiä sun blogille ja kehoprojektille :)

    VastaaPoista
  9. Heiii! rakastan blogias ja alotin ite just oman laihdutus ja elämän tapamuutos blogin ja ois huippuu jos voisit stekata sen! =)) http://healthyhotandhappyforlife.blogspot.se/p/progress.html

    VastaaPoista