16.4.2013

Tässä olisi ruokapäiväkirjaa

Tänään on tullut syötyä seuraavaa:
- muromysliä ja maustamatonta jugurttia (muromysli 200 kcal, jugurtti noin 3 dl eli 120 kcal)
- 1 kpl Allevon toffeepatukka (oli paljon parempaa kuin se tumma suklaa, joka oli täysi pettymys) (210 kcal)
- 200 g raejuustoa (vajaa 200 kcal)
- 2 kpl näkkileipää, joiden päällä margariinia ja juustoa (leivät 100 kcal, margariini 50 kcal, juusto 100 kcal)
- pastaa juustokastikkeella ja katkaravuilla (pasta kastikkeineen 350 kcal, katkaravut 70 kcal)
- muutama sokeriton kurkkupastilli (20 kcal)

En tiedä, tuleeko vielä jotain syötyä.

Punasolumassa on nyt tutkittu ja siten aktiivivaihe tutkimuksesta ohitse. Tulokset tulevat sitten joskus.

----------------------------------------------------------------------

Lisäys syömisiin:
- iso kuppi teetä maidolla (50 kcal)
- muutama pala maitosuklaata (200 kcal)

-----------------------------------------------------------------------

Lisätty kalorimäärät (suurinpiirtein arvioituina ja mieluummin hieman yläkanttiin).

Yhteensä 1670 kcal.

22 kommenttia:

  1. Oho syötpä vähän :o Raejuusto on ihanaa !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänään olen ollut ison osan päivästä liikenteessä, joten sekin osaltaan vähentää syömisiä. Kaloreita tuosta tulee pikaisella päässälaskulla jotain 1500 kcal paikkeilla, joten kaiketi ihan sopivasti kuitenkin.

      Vielä varmaan juon teetä (maidolla) tai kaakaota, joten kalorit varmaankin ovat aika hyvin suositellussa 1600-1800 kcal välissä. :D

      Poista
  2. Heipparallllllllaaa!
    Sinulle on haaste!
    http://mrspossible.blogspot.fi/2013/04/ihka-eka-plokihaaste-evo.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos haasteesta. :)

      Kuten olen jo aika monelle joutunut sanomaan, niin olen tuon haasteen jo tehnyt, joten en tee uudestaan. Toivottavasti et pahoita mieltäsi.

      Poista
  3. No en tietenkään!!!
    Meen heti kaivamaan sun haastepostauksen ja lueskelemaan! ;)
    Viihdyttävä blogi onkin, tattis siitä. Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoin sulle ja tsemppiä projektiisi. :D

      Poista
  4. Liikaa hiilareita... Margariini ja makeiset kiellettyjen listalle. Ei tuollaisella ravinnolla laihdu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Margariinia ja öljyä ravitsemusterapeutti käski mun lisätä ruokavaliooni. Siksi siis margariinia leivän päällä.

      Makeisia en syö päivittäin mutta totaalikieltäytymiseen en ala.

      Poista
    2. Jos haluaa laihtua, on syötävä rasvaa. Niin hassulta kuin se kuulostaakin. Suurempi "ongelma" on piilorasva, eli se minimiin ja päivän rasvat näkyvästä rasvasta, kuten juuri öljyt / margariini.

      Poista
  5. Mun ensimmäinen ajatus oli myös että syöt ihan liian vähän. Kalorimäärä ei ole se mikä merkitsee, vaan se MINKÄLAISESTA RUOASTA ne kalorit tulee. Muromysli on kyllä ihan ei-ei, samoin harkitsisin tuota juustokastiketta pastan kanssa...
    Kannattaa yrittää lisätä kasviksia ja proteiinia ruokavalioon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Normaalisti syön enemmän kasviksia ja proteiinia mutta eilen oltiin lähes koko päivä liikenteessä, niin tuli vähemmän normi päivä ruoan suhteen.

      Tuo juustopasta on siis sellainen vettä kattilaan ja lisää pasta-aines sekaan. Kaloreita koko lautasellisessa (eli koko pussin sisällössä) 350 kcal. Sinne sitten noin 100 grammaa katkarapuja joukkoon proteiiniksi.

      Muromysliä syön sillä en ole löytänyt tavallisesta myslistä mieluista. En syö rusinoita myslissä, joten se jo karsii paljon myslejä pois.

      Poista
  6. En tiedä onko tuo sun normaali päivä, mutta kun lukee tuota listaa tulee mieleen "tuki aineenvaihduntasi ruokavalio" :D Ei yhtään tuoretta ravintoa.

    Tuntuu että aika pieniä on määrät, jos noista alle 1600 kalorin selviää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei ole normaali päivä. :D

      Lisään nuo kalorimäärät tuonne tekstiin, niin on helpompi hahmottaa.

      Poista
  7. No ei kai tämä nyt ole vaan kun yhden päivän esimerkki...ei siihen kande tarttua niin. Mä oln ite muromyslit jättänyt ja vaihtanut perusmysliin jota vuorottelen puuron ja ruikkarin kanssa. Suurin haaste mulla on ollut kasviksien määrän lisääminen ja varmaan sullakin:) mieluummin päivittäinen määrä olis lähempänä kiloa kun puolta kiloa sanoi yks ravitsemusexpertti. Ite katson että tuoreet vihannekset ja hedelmät ovat jopa proteiinia tärkeämpiä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla kasvisten määrä vaihtelee todella reippaasti eri päivinä. Normaalisti niitä kuitenkin on vähintään kerran päivässä. Hedelmiä tulee syötyä vähemmän.

      Poista
  8. Ootko kokeillu tehdä mysliä itse? Googlaamalla löytyy ihania reseptejä. Pasta sydeemi kannattaa myös tehdä itse. Mitä vähemmän valmisruokia sen parempi. Toki niitä tulee itsekkin käytettyä kiireessä, mutta yksi suuri muutos omassa ruokavaliossa on einesten/puolivalmisteiden käytön vähentäminen ( en edelläänkään kyllä oo mikään megakokkaaja ).

    Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempistä. :D

      Olen harkinnut myslin tekemistä mutta se on yksi juttu pitkässä "pitäisi kokeilla/tehdä" -listassa. Valmisruokia en hirveästi käytä. Valmiiksi pilkottuja juttuja sitten enemmän, kuten vihannessekoituksia pakkasesta, joskus peruna-sipulisekoitusta yms. mutta nehän eivät kyllä mitään valmisruokia olekaan.

      Poista
    2. Mä oon tehnyt sekä mysliä, että maustamatonta jogua itse. Monta kertaa. Kamala työ ja lidlin pähkinämysli on ihan yhtä hyvää. Kannattaa kyllä kokeilla:) Edelleen vannotan Tuorekasvisten perään!:)

      Poista
    3. Pähkinämysli. Mitä muuta siinä on? Onko kookosta?

      Tuorekasviksia tulee syötyä enemmän kesällä ja syksyllä, kun ne ovat edullisempia ja osittain kasvatetaan itse. Ei tule mieleenikään maksaa yli 3 euroa tomaattikilosta. Mieluummin sitten ostan tomaattimurskaa purkissa.

      Pakastevihanneksissa on muuten tutkimuksen mukaan ravintoaineet säilyneet paremmin kuin tuorekasviksissa keskimäärin, sillä ne pakastetaan heti tuoreina. Toki pikainen keittäminen vie osan noista mennessään, mutta koen ne hyviksi silti. (Ja ennen kaikkea helpoiksi ja edullisiksi.) :D

      Poista
  9. Kai sä syöt raasteita? Porkkanaa, kaalia? Niistä saa erinomaisia salaatteja? Kyllä ne on parhaita vitamiinien lähteitä ja toinen tärkeä asia on tietysti suolen toiminta, hiilarit... riippuu tietty pakasteista mutta just joku perus hemape on vähän kun tyhjää söis. Mä ostan kyllä ulkonaisia tomaatteja kun en rasski kotimaista. Onneks pakasteita saa piilotettua kastikkeisiin yms. Olis aika puuduttavaa syödä niitä aina vaan keitettynä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ja tämä asia on vähän sama kun toi aamuaerobinen, mielipiteitä on just niin monta kun sanojaakin:) Ite kyllästyin aika nopeasti samaan joten pakko etsiä kaikenlaista uutta:)

      Poista
    2. Porkkanaa ja kaalia tulee syötyä aika runsaasti. Välillä aina hetken taukoa, niin ei kyllästy.

      Pakastevihanneksiin en ole vielä kyllästynyt sillä tykkään niistä ihan sellaisenaan pikaisesti kiehautettuina, jolloin ovat vielä mukavan kovia. Lisään niitä myös lähes kaikkiin ruokiin, mitä teen. Tai sitten lisään päälle/kylkeen palan seitiä, raejuustoa, katkarapuja, kanasuikaleita jne.

      Pääasiassa käytän vihannessekoituksia, joissa on porkkanaa, kukkakaalia, herneitä ja vihreitä papuja. Ruoanlaitossa ja välillä muutenkin käytössä myös kukkakaali-parsakaali-porkkana-sekoitus tai Lidlin kasvissekoitus, jossa on myös maissia. Paprikaa en voi käyttää.

      Poista