29.8.2012

Voihan kalorit!

Rasittavaa, kun syömiäni tuotteita ei löydy suoraan kiloklubin tietokannasta. Sitten saa etsiä ja pähkäillä, mikä tuote nyt parhaiten vastaisi syömääni. Jospa siihen tottuu, kun aikansa taistelee.

Nyt kun olen kirjaillut noita kaloreita ylös, niin yllätyksekseni 1500 kcal mahtuu paljonkin syömistä. Tuntuu, että olen syönyt ihan riittävästi ja silti tällä pitäisi painon pudota? Annoskokoni on aikaisemmin ollut selkeästi turhan suuri ja olen syönyt itseni ihan täydeksi. Nyt taas heti aterian jälkeen tuntuu hetken aikaa, että voisi syödä lisää mutta puolessa tunnissa olo muuttuu kylläiseksi, eikä muuta enää tee mieli.

Herkkujen määrä on pienentynyt selkeästi mutta totesin itsellenikin, että totaalikieltäytymiseen en ala. Nyt seuraan vaan, että kalorit pysyvät alle kiloklubin suosituksen, joka on kohdallani noin 1700 kcal. Mietityttää kyllä, että voiko noin suurella kalorimäärällä laihtua ihan mukavaa vauhtia?

Tänään olen kävellyt rattaita työnnellen noin 2 kilometriä ja lisäksi touhunnut tunnin verran lasten kanssa pihalla. Siinä olikin tämän päivän saldo.

Niin ja löysin tarjouksesta erittäin edulliseen hintaan ateriankorvikkeita. Siis sellaisia veteen sekoitettavia jauheita. Ostin muutaman paketin ja ajattelin, että niitä voisi käyttää korvaamaan ateriaa silloin tällöin, koska niissä tuntui olevan tärkeitä ravintoaineita. Mulla siis joskus meinaa päivällä jäädä syömättä, kun lasten kanssa touhuillessa syöminen meinaa unohtua. Tuollainen korvike tuntui kovin helpolta ratkaisulta ongelmaan. Makukin oli mielestäni hyvä ja kaloreita yhdessä annoksessa 200-220 kcal.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti